• Inomhusträning

    Inomhusträning för bollarna och spjuten startar ons 23/10 Tid: Onsdagar kl. 17-18 Plats: Valbo Sportcentrum Vi ledare vill samtidigt tacka alla barn och föräldrar för en rolig utomhussäsong. Kul att så många deltagit. Barnen har gjort stora framsteg under året som gått. Det är även roligt att vi kommit igång med tävlandet lite smått, även om resultaten inte spelar någon roll. Det viktiga är att barnen har roligt, och man tävlar bara mot sig själv! Vi hoppas på att hitta några bra inomhustävlingar att åka på under vintern. Under nästa säsong kommer vi att kunna delta i flera tävlingar, då fler barn kommit upp i tävlingsålder. Minicup är från 7 år (född 2007) och de flesta andra tävlingar är från 9 år (född 2005). Friidrott 25 okt 2013 0kommentarer
  • Mini cup i Hedesunda

    Torsdagen den 16 maj var det minicuppremiär i Hedesunda och därmed även vår första riktiga tävling. Spännande! Våra "spjut" deltog och trots att de flesta var lite nervösa, så fick ALLA jättefina resultat. Som en av våra aktiva sa "Det pirrar i magen, jag är nervös." Visst är det underbart med ungdomsidrott? "Underbart kul idag" kommentar från förälder. För mer info och bilder, kolla Hedesundas hemsida. Alla resultat Friidrott 27 maj 2013 0kommentarer